fredag 10 juli 2009

EM GULD I STAFETT !







ahh det är sjukt stort detta för er som har lite dålig koll , sverige har aldrig vunnit en stafett på mtb innan !! Men det gjorde vi i år :) så kul !!
Emil startade bra och kom in och växlade över till mig i delad ledning med en schweiz. Så jag drog i väg med en junior som har vunnit flera stora tävlingar , och tog hans hjul i början . Men sedan kände jag att jag har mer gas än vad han hade , så jag la in en stöt och fick en god liten lucka som höll till mål ..Sedan var det dags för Engen att köra 3:de sträckan och det gjorde hon skit bra ..Sedan avslutade wengan bra som fasen och kom först i mål ..



Och nu är det snart race igen för mig , då är det xc lopp som går vid 15:00.. Är taggad till tusen kan jag ta och meddela .. Och för er som undrar så hade jag snabbaste tiden av alla juniorer på stafetten !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar