söndag 17 april 2011

cote picarde och östgöta


oj oj vad tiden går fort .. Ska berätta lite om sista nation cup racet vi körde med namn cote picarde , gick hur bra som helst sprack av i kant vinden och vi "sweden" hade 3 åkare med , jag , niklas och philip så det var riktigt bra , men vi blev in hämtade . Sen var det 2 st avslutnings varv som var 18 km långt med 2 relativt hårda backar , passade mig bra så jag kände att jag försöker gå iväg och hoppas på få med mig någon ryss men det blev inte så .. Blev i stället klung spurt på 60 man och jag lyckades knipa 5 platsen och viktiga uci poäng till vm i köpenhamn :)

Och i dag har vi kört första racet i sverige Östgötaloppet , alltid lika kul att tävla i Sverige då man har 120 cyklister mot sig i cykel city men så är det när man är Sveriges bästa lag ;) taktiken i dag vart att spräck skiten i kant vinden och vi lyckades ganska bra med det , då det blev 4 olika grupper.
jag själv vurpade ju i en grusig höger sväng så jag blev i sista vingen/gruppen där men kom ikapp senare under racet. Philip belv 3:a , balk 4:a och jag lyckades knipa sjätte platsen då jag gjorde ett försök att skarva upp till philip men misslyckades:( Life goes on ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar